Nepravilni sedeči položaji na pisarniškem stolu

Moderni življenjski slog nam narekuje sedeče modne trende. Veliko ljudi preživi vsaj 1/3 svojega dneva na pisarniškem stolu. Nepravilno sedenje, zlasti za mizo in na konferenčnem stolu, je lahko slabo za zdravje hrbta in ima škodljive posledice za našo držo. Vendar pa se z vedenjem, kako izgleda dobra sedeča drža in upoštevanjem nekaj preprostih pravil, večina ljudi lahko nauči, kako se pravilno popraviti in s tem doseči dobro držo. Dodatne spremembe življenjskega sloga, na primer izvajanje dobrega števila različnih vaj in prekinitev gibanja skozi dan, lahko prav tako pomaga. Strokovnjaki na področju hrbta in notranji oblikovalci opreme so združili svoje moči in oblikovali ene prvih različic ergonomskih stolov za boljšo držo in sedenje, predvsem pa da zdravo hrbtenico. Da bomo lahko osvojili pravilno držo se je na začetku poti potrebno zavedati kaj je nepravilna drža.

Sedeči položaji na stolu, ki se jim je treba izogniti

Vse, kar povzroči zlorabo ali prekomerno uporabo določenih mišic, ligamentov ali tetiv, lahko negativno vpliva na držo in zdravje hrbta. Nekateri položaji so slabši od drugih zaradi preobremenitve ali zlorabe posturalnih tkiv.

Če želite preprečiti slabo držo in zdravje hrbta, se izogibajte:

  • sedenju poševno na eni strani z upognjeno hrbtenico,
  • prekrižana kolena, gležnji in roke,
  • nepravilni podpori stopal,
  • dolgemu sedenju v enem položaju,
  • dolgotrajnemu napenjanju vratu, medtem ko gledate monitor, zaslon telefona ali dokument,
  • sedenju v položaju, ki hrbta ne podpira popolnoma, zlasti spodnjega dela hrbta,
  • dolgemu sedenju brez odmora.

Pisarniški stoli

Vaditi dobre sedeče navade je le en način za izboljšanje drže in zdravja hrbta vsakega pisarniškega življenja na stolu. Vsaka vrsta posturalnega položaja in gibanja, ki ga telo naredi, vključuje ali vpliva na mišice, kite in ligamente, ki podpirajo držo. Nekateri dejavniki življenjskega sloga, ki se morda ne zdijo neposredno povezani s držo, so pravzaprav ključni za splošno posturalno zdravje.

Vsakodnevni nasveti za zdravo držo in hrbet vključujejo:

  • telovadite vsaj 30 minut trikrat na teden, s poudarkom na mešanici raztezanja, krepitve in aerobnih dejavnosti,
  • poskušajte se ne zadrževati v nobenem položaju predolgo, spreminjajte položaj ali dejavnost vsako uro,
  • uporabljajte prostoročno napravo za dolge klice,
  • pri branju držite poljubne zaslone na ravni oči ali prsnega koša, da zmanjšate napetost vratu in zgornjega dela hrbta
  • sedite naravnost in gledate neposredno naprej, ko berete mobilne zaslone ali monitorje,
  • dvigovanje težkih predmetov z upogibanjem nog in ne z uporabo hrbta,
  • prilagajanje sedeža med vožnjo tako, da podpira hrbet, ne da bi se napenjali,
  • namestitev ledvenih podpornih blazin na sedeže, vključno z avtosedeži, s čimer se zmanjša obremenitev spodnjega dela hrbta,
  • nosite udobne, podporne ali ortopedske čevlje, ko stojite dlje časa,
  • hodite z ravno hrbtenico in se poskušajte izogniti poležavanju ali naslanjanju,
  • držati otroške nosilce na višji stopnji od bokov z ročaji na vozičkih.

Več info na PIVK