Trendi oblikovanja spletnih strani in spletnih trgovin

10 najbolj odmevnih trendov na področju oblikovanja spletnih strani in oblikovanja spletnih trgovin. Mimogrede, take trende imenujemo kar digitalni trendi.Prav vsako leto posebej nas zadane tudi s povsem novimi in nadvse mikavnimi trendi, ki se navezujejo tudi na spletne strani. In tudi za letošnje leto  velja povsem enako. Trende pa seveda v veliki meri narekujejo povsem nove tehnike, načini obnašanja uporabnikov na spletu ter tudi razvoj novih tehnologij.

 

1. Mikrointerakcije in še enkrat mikrointerakcije

Na kratko bi lahko rekli več mikrointerakcij. To je prvi od najbolj odmevnih digitalnih trendov. Vemo, da smo z mikrointerakcijami seznanjeni že dolgo časa. Pri tem mislimo na čas, ko je Facebook prvič predstavil možnost všečkanja objav uporabnikov. Njen glavni namen je ustvarjanje navade v podzavesti uporabnika spletne strani in spletne trgovine. Ob koncu nekega dejanja se uporabniku na primer pokaže majhna animacija, ki v njegovi podzavesti pritegne posebno pozornost in hkrati tudi občutek navade ob njegovem večkratnem ponavljanju. Navajen je namreč na majhno animacijo, ki je kot nagrada po določeni opravljeni nalogi.

Mikrointerakcija pa je  v osnovi sestavljena iz štirih glavnih delov:

  • Sprožilec dejanj; njegova naloga je, da sproži njen začetek;
  • Pravila; ta definirajo, kaj se bo med njenim procesom dogajalo;
  • Povratna informacija; ta sporoča, kaj se je že zgodilo ali kaj se ravnokar dogaja ter
  • Zanke; te upravljajo z vsebino in tudi določajo, kaj se bo prikazalo uporabnikom.

 

2. Dvodimenzionalni način postavitve spletne strani ali spletne trgovine

Gre za poseben način postavljanja spletne strani, ki mu s tujko lahko rečemo kar CSS GRID LAYOUT. Oblikovalcu tak način nudi občutno veliko več nadzora nad samim izgledom določene spletne strani. Prav tako omogoča tudi optimalen izkoristek, ki se navezuje na prostor spletne strani. Nenazadnje gre tudi za veliko bolj učinkovito prilagoditev samega dizajna prav  vsem velikostim naprav.

 

3. Poudarek je tudi na celozaslonskih elementih

Zagotovo ste že slišali za tako imenovani Modal box. To je prav poseben element, ki se ga na spletni strani najpogosteje implementira s skripto. Njegova naloga pa je ta, da lahko nek element, ki je manjši, prikaže čez elemente na spletni strani.

Vzemimo za primer na primer pojavno okno, ki velja za najbolj pogostega. Z njim vsakemu obiskovalcu naše spletne strani lahko ponudimo možnost vpisa v novičke. Sicer pa velja, da je modal box že vrsto let izjemno priljubljen in tudi nadvse uporaben element spletnih strani. V tem letu jih bomo vsekakor spoznali v nekoliko drugačni oziroma spremenjeni obliki. V večini bodo namreč postali celozaslonski.

 

4. Unikatna tipografija

Vemo, da je tipografija prav tako izjemno močan element pri oblikovanju spletnih strani. Z njeno pomočjo lahko ustvarimo osebnost, določimo karakter ter vzbujamo tudi čustva. Na napravah se ves čas izboljšuje resolucija in ravno tipografija bo privlačnost določene spletne strani še bolj povečala. Tako lahko v prihodnosti pričakujemo tudi velike ogromne črke, tipografijo, ki bo povsem unikatna, ter veliko ter še več izjemno dinamičnega teksta.

 

5. Poudarek tudi na videu

Poleg raznovrstnih animacij ima pri uporabnikih spletnih strani veliko vlogo tudi video. Ta namreč z lahkoto ujame pozornost vsakega obiskovalca. Obenem pa je sporočilo lastnika spletne strani preneseno veliko hitreje in tudi učinkoviteje.

Video lahko uporabimo kot orodje za marsikaj. V prvi vrsti lahko za pripovedovanje najrazličnejših zgodb, osrednjo vlogo pa tu zavzema tudi marketing ter vloganje. Dinamika, ki je pri tem prisotna, pa izjemno vpliva na čustva ljudi in njihovo pozornost ujame za dlje časa. Za video že sedaj lahko rečemo, da ima izjemno pomembno vlogo, ki pa se bo v prihodnosti samo še stopnjevala. Strokovnjaki celo menijo, da bo video kot tak popolnoma prevladal nad vsemi ostalimi spletnimi vsebinami.

 

6. Pristnost fotografij

Vemo, da fotografija predstavlja temelj za spletni dizajn. Ljudje pa si ob tem želimo predvsem avtentičnosti. Ravno zato moramo biti pri izbiri fotografij, ki jih bomo postavili na spletno stran, izjemno previdni. Nanje lahko dodajamo samo take fotografije, za katere je značilno, da so vrhunske kakovosti. Samo kot take bodo lahko določeno podjetje pokazale v najboljši luči.

V prihodnosti tako lahko pričakujemo veliko raznovrstnosti pri oblikovanju. Osrednjo vlogo pri tem bodo imele fotografije, tipografija ter video in še kaj podobnega.

 

7. Prilagajanje mobilnim napravam

Za brskanje po spletu vedno pogosteje uporabljamo tudi pametne telefone. Vsebina spletnih strani mora biti tudi zaradi tega prilagojena za naprave, ki imajo manjši zaslon. Zavedamo se, da to prinaša številne omejitve. Vsekakor pa jih ne jemljemo za slabo. Dobro je potrebno razmisliti, kakšno bo naše osnovno sporočilo. To je predvsem nujno za obiskovalce. Kasneje se lahko sporočilo vsebinsko razširi tudi glede na to, koliko je neka naprava velika.

 

8. Digitalni pomočniki ter glasovno iskanje

Sodobne tehnologije, predvsem tehnologija glasovnega iskanja, nam prinašajo veliko izjemnih prilik za spreminjanje načina sporazumevanja in tudi obdelave informacij. Na Googlu lahko najdemo podatke, da eno od petih iskanj uporabnikov že izhaja iz tako imenovanih glasovnih poizvedb. Pričakujemo, da bomo v letu 2018 doživeli velik premik k glasovnemu iskanju.

S pomočjo digitalnega pomočnika se lahko močno izboljša natančnost pri iskanju. Tudi zaradi tega bo vedno več ljudi uporabljalo glasovno iskanje s pomočjo mobilnih naprav.

 

9. Gradnja povezav je še eden od trendov

Strategija izgradnje odnosov med uporabniki ter blagovnimi znamkami se bo nadaljevala tudi v tem letu, in sicer bo v ospredju vzpostavitev močnih stikov ter povezav. Ti bodo na dolgi rok lahko izjemno koristni.

V tem letu bodo poseben izziv predstavljali tudi blogi. Strokovnjaki pa se bodo ubadali predvsem z vprašanjem, kako bloge lahko najlaže vključiti kot enega od delov strategije gradnje povezav, pri tem pa ne ogroziti ugleda blagovne znamke.

10. Pomembna je dobra uporabniška izkušnja

Dobra uporabniška izkušnja je bila zagotovo v ospredju že od samega začetka nastanka prvih spletnih strani. Ta pa bo vsekakor še bolj pomembna v letu 2018. Nujno je namreč osredotočanje na uporabnika. Za dobro uporabniško izkušnjo je značilno, da se poveča verjetnost, da se bodo naši obiskovalci redno vračali k nam. V resnici predstavlja pravi biser spletne prodaje.

V prvi vrsti pa je potrebno poskrbeti za spremljanje hitrosti spletnega mesta, navigacijsko strukturo ter nenazadnje tudi za njeno berljivost.

V prispevku smo lahko opazili, da so določene tradicionalne tehnike še vedno zelo trendovske, vendar so v razvoju tudi številni trendi, ki bi lahko znatno spremenili prakso izdelovanja spletnih strani. V ospredju so nekatere sodobne tehnike, ki jim moramo nujno slediti. Pri tem mislimo na sledenje trendov na sploh. Tako je vsekakor potrebno slediti tudi najnovejšim trendom, pri tem pa ugotavljati, kako na primer lahko naša blagovna znamka vzdržuje najbolj uspešno strategijo.